Dag 3 - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Anke, Rianne en Daan

30 Juli 2014 | Roemenië, Oradea

Nu mochten we eindelijk wat uitslapen! Om half negen stond het ontbijt netjes klaar en konden we genieten van heerlijke broodjes. Het beleg is hollands, waardoor we ons thuis voelen. Lekker om er niet zelf voor te zorgen. Er is hier een kok die voor ons zorgt.

We hebben de groep opgesplitst in twee groepen. De ene groep gaat voedselpakketten klaarmaken en kleding sorteren, terwijl de andere groep naar Oradea ging voor het klussen in de huisjes.

De groep voor de sociale projecten:
Met wel vier winkelwagentjes gaan we de winkel in. We hebben van elk artikel wel 60 stuks nodig. Soms stond het niet netjes meer in het schap, maar stond het erboven. Met enig geklouter van Wouter lukte het met behulp van de winkelwagen om de artikelen naar beneden te krijgen. De winkelwagens zijn snel gevuld.
Het lukte ons om alle spullen in de bus te laden. Het was een avontuur om heelhuids thuis te komen met de half doorgezakte bus.
Hierna begon de sorteerklus. Wat een gedoe. Dames gingen de kledingzakken sorteren, terwijl de mannen de voedselpaketten gingen klaarmaken. Morgen zijn we van plan om de voedselpaketten rond te brengen bij de mensen hier in Oradea die het hard nodig hebben.

De klusgroep:
Jaja... in vol ornaat zijn we er klaar voor! Een dagje klussen! Wat gaan we hier aantreffen vandaag?

Als we bij de huisjes aankomen zien we gelijk waar we voor gekomen zijn: een huisje vol klusprojecten. De lucht was erg muf en indringend. De mensen waren bereid om mee te helpen met het huis leegruimen. Dit was in een mum van tijd gebeurd en al snel konden we aan de slag. Plamuren, schuren en vegen... met 28 graden was dit een warme klus, maar zeker de moeite waard.

Na de middag klussen konden we om 19.00 uur aanschuiven voor het diner. Aardappelpuree met schnitzel stond op het menu. Als voorafje hadden we soep met wortel en een toetje toe.

's Avonds deden we gezellig wat spelletjes met elkaar en hadden we een Bijbelstudie. Tsja... hoe laat zullen we naar bed gaan??

Weltrusten!!

• 31 Juli 2014 - 21:32

Zussen Kooyman:

Kees, je ging er toch heen om te werken? En nu worden jullie bediend door een kok?!
    Maar we lezen dat er toch nog hard gewerkt wordt!! Goed bezig!
    In welke groep mocht jij je nuttig maken, Kees?

Veel succes, we leven met jullie mee!
    Liefs, Evy en Suze