Dag 7, rustdag in Oradea - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu Dag 7, rustdag in Oradea - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu

Dag 7, rustdag in Oradea

Door: Anke en Willeke

03 Augustus 2014 | Roemenië, Oradea

Beste trouwe lezer(s),

Om 8.45 uur stond het ontbijt weer voor ons klaar. Het tafelkleed was op z'n zondags, keurig wit. Toen we snel de afwas hadden gedaan moesten we om 9.15 uur in de busjes zitten om naar de kerk te gaan. De kerkdienst was in het Hongaars en dus moeilijk te begrijpen. Gelukkig was Sjoka (maatschappelijk werker van het Julia Home) er die het vertaalde aan Dineke van de leiding. De preek ging over Hizkia. Verder was het veel staan, het zingen gebeurde namelijk staande. Wij zongen ook nog enkele liederen waaronder 'Zoekt eerst het Koninkrijk van God' in canon onder begeleiding van orgel en 2 dwarsfluiten. Aan het publiek was te merken dat ze het erg waardeerden. Na afloop was er nog koffie en fris in de tuin van de pastor met heerlijke zelfgebakken koekjes. De Loebas jaagde ons weg want een aantal van ons was niet van hem gediend ;). Om 13.00 uur aten we Hollandse patat met worstjes, dat was echt smullen hoor! 'S middags werden er spelletjes gedaan en werd er het nodige bijgeslapen. Om 16.00 uur begonnen we met de leesdienst, P. Honkoop las ons voor over de voetwassing van Jezus en Zijn discipelen. De eerste zieke diende zich aan, het overgeven ging van start. Die nacht volgden er nog 4 anderen, erg naar... Die avond werd er nog een Bijbelstudie gedaan o.l.v. Kees-Martijn. Na de avondsluiting om 22.00 uur gingen er een aantal naar bed. Anderen bleven nog een poosje op, het was daar nog lang gezellig... ;)

Tot de volgende keer!

• 07 Augustus 2014 - 09:10

Zussen Kooyman:

We lezen dit bericht nu pas, per ongeluk overgeslagen denk ik...
    Klinkt als een mooie zondag.
    En Kees-Martijn, waar ging je bijbelstudie over?
    We hebben zin om je weer te zien!