De terugreis (deel 1) - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu De terugreis (deel 1) - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu

De terugreis (deel 1)

Door: Anke

08 Augustus 2014 | Roemenië, Oradea

Dag allemaal,

Deze morgen ging onze wekker erg vroeg voor vakantie begrippen. Namelijk al om 07.00 uur, het was de bedoeling om rond 08.00 uur te vertrekken maar dit werd 'op z'n Roemeens': 08.30 uur. Een heerlijk laatst ontbijt stond weer voor ons klaar, toch een vreemd gevoel dat we de dag erna in een jeugdherberg in Straubing zouden ontbijten. Het was een bijzonder afscheid, met Sandor en Sjoka hadden we veel opgetrokken en dan valt afscheid nemen niet altijd mee. Ook Kees-Martijn lieten we achter, want hij had nog meer klusadressen op het programma. Nadat Kees-Martijn, Sandor, zijn vrouw, Sjoka en nog andere medewerkers van het Julia Home ons uitgezwaaid hadden trotseerden we de terugreis met ons trouwe vierwielers.

De bussensfeer: In de bus van Dineke werden luid allerlei kinderliedjes gezongen. De bus van Kees was een tijdelijke ambulance want Jelle was niet fit en in de bus van Pieter werd telkens nummer 6 gedraaid...
Er werd om de 2 of 2,5 uur gestopt, de tankstation winkeltjes draaiden goed als wij kwamen want vrijwel iedereen kocht weleens een lekkernij. Vooral de cornetto's liepen hard, toch super oma? ;)

Na een lange, lange dag kwamen we om 19.30 uur aan in het Duitse stadje Straubing waar we zouden overnachten in de Städtische Jugendherberge. Nadat iedereen een kamer had gevonden gingen we om 20.00 uur richting een restaurant waar we even konden bijkomen.
Hier werden heerlijke bockworsten, cheeseburgers en kipnuggets met patat genuttigd. Na de maaltijd werd er besloten door een deel van de groep om nog een rondje te maken door het stadje. Onderweg verleidde Dineke ons om spaghetti ijs te eten, omdat dit zo heerlijk is. En, ik moet toegeven dat het inderdaad fantastisch was.
Terug in de jeugdherberg zochten ieder snel zijn bedje op en om 23.30 uur was het nagenoeg stil op de gang.

Tot morgen!