Dag 10 - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van roemenie14 - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Rianne en Hanna

06 Augustus 2014 | Roemenië, Oradea

Vandaag hebben we ons in 3 groepen opgedeeld. De eerste groep, voornamelijk jongens, is naar de huisjes gegaan om de laatste dingen af te ronden. De vloer is gelegd, stapelbedden zijn in elkaar gezet en de electriciteit is aangesloten. Wat hebben we hard gewerkt om alles zo mooi mogelijk en op tijd af te maken. Het is ons gelukt!! Het resultaat mag er zijn.

De andere groep heeft de sociale projecten bezocht. We zijn ver buiten Oradea, rondom Arat, geweest om mensen te bezoeken. Het was een lange rit, maar de moeite waard. De mensen waren erg dankbaar voor de bezoeken en het eten. Het is mooi om deze mensen te mogen te ontmoeten en te bemoedigen in het geloof door met elkaar psalmen te mogen zingen. Er zijn hier veel psalmen die dezelfde wijs hebben, waardoor we allebei weten wat we zingen. Heel bijzonder voor ons en voor hen. Ze geven ons ook allerlei fruit mee zoals peren en pruimen, ondanks ze zelf niet veel hebben. Wat een les ook voor ons...

De derde groep is vandaag thuis gebleven bij het Julia Home. Rondom het huis zijn verschillende kleine klusjes aangepakt die we hebben opgeknapt. We hebben het onkruid voor een groot deel weg kunnen halen, de tuin aangeveegd en verder hebben we de bloembakken groen met creme geverd. De bakken waren roze, maar dit ziet er zeker weer heel anders uit. Ook de houten schommelbank en de tuintafel hebben we opnieuw in de beits gezet. We zijn met elkaar lekker bezig geweest en de tuin is er erg van opgeknapt. Alleen jammer dat de beits nu even moet opdrogen... we kunnen nu geen gebruik maken van de schommelbank... en dit was en is toch wel een geliefd plekje bij sommigen.

Vanavond hebben we lekker gegeten van de champignonnensoep, varkensvlees en aardappelpuree, met een ijsje toe. Er was eten in overvloed.

Na de laatste bijbelstudie met elkaar over Jona hebben we onze vrije tijd verschillend doorgebracht. Als meiden onder elkaar hielden wij ons dagelijkse theekransje, terwijl de jongens gezellig buiten wat aan het drinken waren.

Morgen is het alweer de laatste dag hier in Oradea voordat we weer op weg gaan naar Nederland. Even een dagje vrij die we zelf gaan invullen. Alvast weltrusten!

• 07 Augustus 2014 - 00:14

Zussen Kooyman:

Fijn dat jullie alles hebben afgerond! Heerlijk gevoel zeker... :-)
    Geniet van jullie welverdiende vrije dag morgen!!!

Liefs, Evy en Suze