Dag 1 & 2: De reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van roemenie14 - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2: De reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van roemenie14 - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2: De reis

Door: Mirjam

29 Juli 2014 | Nederland, Nederland

7.15 uur: De eerste kampleden en leiding verzamelen zich op het terrein aan de Houttuinlaan in Woerden. Een uurtje later is de bagage ingepakt en beginnen we in een zaaltje met koffie, thee, lezen en gebed. Om 8.50 uur vertrekken we daadwerkelijk op weg naar onze tussenstop in Oostenrijk. Na een uurtje passeren we al de grens met Duitsland en voelen we ons echt op vakantie.

Na een aantal stops, wisselingen van chauffeurs, veel gezelligheid en het leren kennen van elkaar, komen we rond half acht aan in Wels, waar we een nachtje slapen in een jeugdherberg. We installeren ons, maken de bedden op en gaan gauw een hapje eten in het dorp. De schnitzels gaan er prima in en na nog wat napraten en een dagsluiting begeven we ons naar ons bed voor wat goeie nachtrust.

De volgende ochtend (dinsdag) zitten we om 7.00 uur klaar in de ontbijtzaal, waar ons heerlijke Kaiserbrötchen wachten. Met een volle maag vertrekken we om acht uur naar onze eindbestemming. Deze dag passeren we twee grenzen waar we écht geld moeten gaan wisselen omdat we de euro-zone verlaten en we bewonderen het bijzondere briefgeld.. we betalen nu in duizenden :)

Onderweg kregen we een aantal buien, maar we hopen dat het weer de komende dagen wel weer wat opknapt. Aan het eind werd de stemming steeds vrolijker, de vermoeidheid speelde parten.. Veilig aangekomen en de bedden verdeeld, stond er om 20.30 uur (Roemeense tijd, een uurtje later dan in Nederland) een heerlijke warme maaltijd voor ons klaar. Brood met een mengsel van Nederlandse sperziebonen en Roemeense worstjes in een sausje. Met een volle maag een gezellige avond gehad..

Nu tijd voor bed.. Morgen meer.

• 30 Juli 2014 - 11:22

Opa En Oma Kooyman:

Hoi Kees-Martijn,

Leuk je bericht te hebben gelezen. Een hele fijne tijd verder daar!
    We hopen op de hoogte te blijven. Heel leuk!

Groetjes opa en oma (en Mariska)

• 30 Juli 2014 - 12:22

Pa En Ma Bakker:

Willeke en Anke ik heb het reisverslag gelezen. Fijn dat de reis goed verlopen is. Hopelijk kunnen jullie op een ontspannen manier tegelijk iets voor de ander betekenen.Succes!

Pa en Ma Bakker

• 30 Juli 2014 - 20:12

Robert:

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen! Ik hoop dat jullie een goede tijd zullen hebben! Heel veel sux6 gewenst, en hou ons op de hoogte he!!
    Groeten uit Rotterdam

• 30 Juli 2014 - 22:16

Pa En Ma Bijl:

Hoi Arno,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    We hebben genoten van het reisverslag. We hopen, dat er nog vele volgen.
    Een goede tijd toegewenst met z''n allen! Werkze hoor!

Groetjes van ons

• 31 Juli 2014 - 11:32

Suze:

Hee Kees-Martijn,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! (Een beetje jaloers zijn we nu wel...)
    We hopen dat je een hele fijne tijd zult hebben!
    Werkse en geniet ervan ;-)

Veel liefs van je zussen

• 02 Augustus 2014 - 23:45

Bijlies..:

Hey Arno! We willen wel graag een foto van je zien hoor :)